13 Ocak 2011 Perşembe

Vira Bismillah!


Bir yol hikayesi bu...

26 senedir yazılıp yazılıp çöpe atılan şiirler misali bir türlü kafiye tutturulup tamamlanamayan...
Her seferinde "bu sefer bitti" denilip her seferinde yarım kalan bir yol hikayesi.
Uzun ve soğuk geçen bir kışın arkasından "geldi çatti yazbaşi" denilerek,
"Gideyirum yaylaya, yaylayi yaylamaya" ile başlayan ama hareketlenmesi gereken yerde bir türlü hareketlenmeyen bir yol havası bu;
"Anam beni vay beni" diye biten, bitirilen...
Her seferinde, her vilayette ve dahi dünyanın dört bucağında, yedi düvelde alınan bir horon vaziyeti bu;
"Alaşağı" komutu geç verilen, "şimula"sı, "dik oyna"sı, "hayde hayde"si duyulmayan, bir türlü senkron tutmayıp, erken dağılan bir horon...

Bir sevdalık hikayesi bu...
"Trabzon üstü Maçka, bizum sevduğumuz başka, yaprak gibi sararduk, tutulali bu aşka" misali...
Ama "Sevdaluk ede ede, yandi yürekler yandi, daha dayanamazuk, can boğaza dayandi" deyip koyulduk gene yola.
Öyle ya serde "deli horonu" oynamışlık var. Yaylayı, zirveyi görmüş uşakları oyalar mı ovalar?
"Gidelum değirmene öğütelum unlari, güneşe çevirelum şu karanluk günleri" dedik, yine yeniden.
Kimileri "sizden geçti sevdaluk" dediyse de aldırmadık.
Hem "Yağarsa yağmur yağar, biz zaten islanmişuk"...
"Gideyiruk uşaklar İstanbul seferine, Allah bizi gayirsun tez varalım menzile"
diye başladığımız 27. göçte menzili yarıladık şimdi.

Ey bu zor coğrafyanın çocukları:
Ardanuçlu Halil, Hopalı Musa, Hemşinli İsmail, Keşaplı Bahattin, Ordulu Cafer,
Çaykaralı İrfan, Sürmeneli Ahmet, Tonyalı İsa, Torullu Kamil...
Ve ey bu zor coğrafyanın zor çocuklarına yoldaş olanlar, renkdaş olanlar:
Antalyalı Murat, Mersinli Muhammed, Kütahyalı Ozan, Urfalı Hüseyin, Diyarıbekirli Yılmaz...
Demem o ki; Şimdi yolun kalanı için destur vaktidir.
Başladığı gibi; Akçaabat horonu kadar senkronize, kolbastı kadar coşkulu olma vaktidir.
Dursun Kaptan kadar dikkatli olma vaktidir.
Hem bunca seneden sonra bir şampiyonluk kesmez bizi...
Batıya mümkün olduğu kadar Batıya gitme vaktidir.
Sefer bizden, Zafer Allah'tan...

Vira Bismillah...

/Erdal Hoş






4 yorum:

  1. ben küçükken trabzonsporluydum :)şuan da ikinci takımım.. trabzonsporu severim... güzel anılarımda yer alır:)

    YanıtlaSil
  2. küçükken trabzonsporlu oluşuna ne kadar sevinmişsem, sonradan ikinci takımın yaptığına o kadar üzüldüm. nasıl oldu? nerelisiniz? neden trabzonspor'u bıraktın? ve de şimdi hangi takımlısın? ne olur fenerli olma :)

    YanıtlaSil
  3. bu yazı uzun olcak öle hissediorum :)

    aslen elazığlı olan, diyarbakırda büyüyen, galatasaraylı olan bendenizin öyküsü çok sevdiği abisinin trabzonda yaptığı askerlikten sonra, trabzona duyduğu sevgiden tuttuğu takımın trabzonspor olmasıyla başladı. o zamanlar ben 2-3 yaşlarındaydım. böyle 4 yaşına geldiğimde ailemde 4 büyük takımı tutan insanların oluşundan ve herkesin yanında onun tuttuğu takımı söylediğimde aldığım paracıklardan ötürü, küçükken 4 takımı da tutardım(çok fenaydım ben, çaktırmazdım da :))... trabzonsporlu abimin aldığı çok sevdiğim bi trabzonspor atkım vardı, bundan ötürü içten içe trabzonsporu severdim :) okula gitmeye başlayınca, babamın ve büyük abimin daha çok para vermesinden kaynaklı olacak galatasaraylı oldum ve öyle kaldım. sonrasında en çok sevdiğim arkadaşlarımın (2 kişi hariç)galatasaraylı olmasından dolayı cimbomlu kaldım. zman geçti,cimbom içime işledi :)

    şimdi paraya sattın mı? diye sorma. arkamı dönmedim... facete kupayı kim alır sorularında hep trabzonu işaretledim, yaaaaa(yaptığı şeylerden gurur duyan bi eda ile yazılmıştır)

    son olarak, feneri sevmiorum, içimden gelmiyor... sizin gibi sonradan değil, geçmişten gelen bi hisle sevmiorum...

    YanıtlaSil
  4. Abine helal olsun vallahi diyecek söz yok :) Seninki de gayet normalmiş, hem sonradan Galatasaray'ın şampiyonluklarıyla katlanmıştır sevgin. Ben zaten Trabzonlu olmayanların Trabzonsporlu olmasını çok öte durumlar olarak görüyorum. Abin de onlardan biriymiş, vallahi helal olsun tekrardan :)
    Bu arada Fenerbahçe'yi sonradan sevmeyişimizi nerden çıkardın? Yok öyle birşey :)

    YanıtlaSil