2 Mayıs 2011 Pazartesi

Tadı Damağımda

Televizyonda saatini bilmediğim ancak normal saatinde veya tekrarı yayınlanırken odaklanıp kaldığım nadir programlardan biridir Vedat Milor ile Tadı Damağımda. Geçen yıl, Trabzon'a gittiğini haber alınca o bölümleri internetten bulup izlemiştim. Gittiği yerlerden gitmediğim tek yer ise Sürmene'deki Bozo Pide'ydi. Biz sadece "pide" deriz ancak yaygın kullanımıyla "karadeniz pidesi"'ni zaten Akçaabat'taki güzel peynirli ve kıymalılardan biliyordum. Özellikle peynirliler çok güzel olur. Yörenin güzel peyniri, kıtır hamur ve eşsiz tereyağı muhteşem bir lezzet patlaması yaşatır damaklara. İstanbul'da yaşadığım süre içerisinde de çeşitli "karadeniz pidesi" yaptığını iddia eden yerlerde yemiş, ancak aradığım tadı hiçbirinde bulamamıştım.

Bahar Tatili için Trabzon'a geldiğimde Sürmene ve Bozo Pide aklıma gelmişti ve önerimi babam gibi güzel mezgit buğulama için Giresun'a gitmeyi göze alabilen birine açtığım için hemen kabul görmüştü. Ben, babam, eniştem ve kuzenim pide için Sürmene'nin yolunu tuttuk. Yol sormayı hiç ama hiç sevmeyen, tatile giderken hiç bilmediğim yerler için arabada önüme harita açtığımda kızan babam, bu ilginç huyunu Sürmene'de de takındı. Hiç de küçük olmayan Sürmene'nin caddelerinde arabayla Bozo Pide'nin izlerini bulmaya koyulduk. İki tur attıktan sonra sonunda eniştem babamı birine sormak için ikna edebildi. Birine sormadan saatlerce bulamayacağımız bir yerde, bir ara sokaktaymış bu meşhur yer. Girdiğimizde önümüzde peynirli ve kıymalının yanısıra İstanbul'dan ve programdan aşina olduğum ancak Akçaabat'ta ve Trabzon'da hiç rastlamadığım "kavurmalı" pide seçeneği de vardı. Vedat Milor'un en çok beğendiği kavurmalı pide olduğundan, ben kavurmalı ve yumurtalı istedim, babam da bana uydu. Ancak kuzenimle eniştem muhafazakar davranıp peynirli istediler. Lakin buranın peynirlisi de Akçaabat'tan farklı, dikine bir şekilde değil, kıymalılarda olduğu gibi yuvarlaktı. Kavurmalı pideyi İstanbul'da tatmış, ne pidesini ne yağını ne de kavurmasını beğenmiştim. Çok çok kuruydu ve hamuru da kötüydü. Ancak Bozo Pide'deki kavurmalı pide seçimim çok güzel sonuçlanmıştı. Çok güzel bir kıvamda bırakılan pide içerisine kavurma ve tereyağı çok dengeli bir şekilde konmuş, ne aşırı yağdan dolayı lop, ne de tam tersi kuru olmuştu. Yumurtası da yerindeydi. Pideyle vazgeçilmezim çayla birlikte doya doya yedim, ve evet bu hayatımda yediğim en güzel pideydi. Zor beğenen babam da beğenmişti pideyi. Akçaabat'tan Sürmene'ye gittiğimiz 45 km. helal olmuştu artık bu pide uğruna. Kuzenim ve eniştem peynirlilerini beğenmiş, hatta Akçaabat'takinden güzel bulmuş, ancak tereyağının biraz fazla oluşundan şikayet etmişlerdi. Tatmadığım için birşey söyleyemeceğim, bir daha gitmek nasip olursa umarım tadabilirim..

Neyse notlarıma gelirsek, lezzete de fiyat/kaliteye de 5 yıldız veriyorum:)

3 yorum:

  1. çayı nasıldı oranın peki?bak çay daha önemli.eğer bi yerin çayı güzelse her şeyi güzeldir

    YanıtlaSil
  2. güzel çay bulmak da zor evet, çayı da güzeldi:)

    YanıtlaSil
  3. bir daha nasip olacak yakında;)

    YanıtlaSil